10’u 10 geçe

 Omega, Chronograph. Made circa 1942. Fine and rare, “Staybrite” stainless steel wristwatch with olive shaped button chronograph, register, telemeter and tachometer.via images.antiquorum.com

Uzun zamandır dergilerde, gazetelerde yayımlanan reklamlarda, haberlerde, makalelerde istisnaları olsa da genellikle saatler hep 10’u 10 geçe konumundadır, bu duruma hepimiz aşinayız sanıyorum. Bunun nedenlerini de tahmin etmek zor değil, birincisi saatin üreticisine dikkati çekmek (çünkü üretici logoları çoğunlukla 12’nin altında olur), ikincisi biraz çarpık da olsa bir gülümsemeyi andırdığı için olumlu bir görüntü oluşturduğu düşünüldüğünde için, üçüncüsü eğer saat üzerinde alt kadranlar varsa bunlar doğal olarak 3, 6 ve 9 yönlerinde bulunduklarından eğer başka türlü olursa görüntü karmaşıklığına neden olacağından bu şekilde bir tercih var.

Ama benim  anlatmak istediğim başka:

Son zamanlarda 10’u 10 geçe saatimi seyretmeyi alışkanlık haline getirdim.

Artık saatin 10’u 10 geçmesini bekleyip o vakit  saatime bakıyorum, 10’u 10 geçe oluşan görüntü çok hoşuma gidiyor, reklamlardaki saatler umurumda değil, beni ilgilendiren kolumdaki saatin güzelliği.

Saat 10’u 10 geçe akrep ve yelkovan kollarını açmış benim bakışlarımı bekliyor gibi geliyor, ben de saatimin bu haline kayıtsız kalamıyorum.

Fotoğraf: Omega, 1942.


4 Yorum on “10’u 10 geçe”

  1. Ali İkizkaya diyor ki:

    Demek deli değilmişim. Ben de yüz ifadelerine benzetirim.Aynı kabileden bir dost bulmak güzel…Sevghiler…

  2. Serap PARES diyor ki:

    Eevet görüntü güzel oluyor bence de reklam amaçlı ve görsellik açısından da olabilir belki başka amaçlı da olabilir 10 u 10 geçeye alınması

  3. Mehmet bizans diyor ki:

    Estetikten gayrı bir düşünce yok bence. Asık suratlı bir saati kim ister?

  4. Blackmore diyor ki:

    Asıl doğrusu 10:08 diye biliyorum, simetrik olmasından dolayı😉


Bir Cevap Yazın

